Braschman 0 Postad 7 Juli , 2009 Hej! Jag är nog inte ensam om att vara allergisk mot skarvade kablar med typsockerbit och eltejp runt. Efter en sommar fulla med rost och dålig kontakt. Vet någon var man kan hitta vattentäta skarvdon, två eller flerpoliga som funkar, att sätta vid mastfot eller till instrumenten över ruffluckan. Jag menar för skarv mitt på kabeln, inte däckskotakt. Kom med förslag. God kontakt gör livet lättare!! Hälsn.Staffan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 7 Juli , 2009 ELFA, www.elfa.se har allt du behöver. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst urban-medin Postad 7 Juli , 2009 Kontakter som du kan ta isär. Normalt brukar man löda ihop elkablar och sedan sätta en krympslang över. Men vanliga kontakter måste väl finnas. Jag har dock själv bara en sockerbit till kablarna från masten. Masten står på däck och kablarna går genom masten ner i hålet under mastfoten. Sätter ihop dessa vid varje påmastning inne i kajutan. Ska väl ordna en kontakt där när det blir lite kallare, den här värmen tar musten ur en Senast ändrad av urban-medin | 07 juli 2009 | 10:12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Braschman 0 Postad 7 Juli , 2009 Tack för tipset om Elfa. Ser på deras hemsida att där finns det mesta. Staffan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser