hstedt 0 Postad 6 Juli , 2009 Jag funderar på att flytta min Storebro 40 (12 m, 11 ton) till Rimforsa, närmare bestämt sjön Järnlunden. Närmast vid havet är Gamleby, vilket endast är en sträcka på ca 6 mil. Vad kan det tänkas kosta att göra en sådan transport? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yama60 1 Postad 7 Juli , 2009 Enklast är väl att kontakta några transportföretag och höra med dom vad en sådan transport kan tänkas kosta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 7 Juli , 2009 Blir nog dyra mil. Dels behöver du två lyft. Det behövs låglastande specialtrailer pga av höjden på din båt. Följebil och dispans krävs pga av bredden. Ej säkert att du får köra den korta vägen pga av bredden heller då man får en planerad färdväg av vägverket. Inkl lyft skulle jag gissa på 8000kr-10000kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst urban-medin Postad 7 Juli , 2009 Det låter nästan billigt. Jag gissar på det dubbla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser