Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
Goffeman

Hitta del till chrysler 55 hk 70 tals utombordare

Rekommendera Poster

Hej ni som kan lite om båtar och båtmotorer.

Skulle behöva hjälp att hitta en del till min chrysler motor på 55 hk från 70 talet. Skratta gärna om det är en dum fråga men jag kan inget om detta över huvud taget. Har nyss lärt mig skillnaden mellan kort riggad och lång riggad... nästan ;P haha jag har iaf en Kort riggad.

Men till saken, Det sitter en sak som är kopplad innan tändspolarna som tydligen är paj enligt polaren jag ska köpa motorn av. På delen står det Magmapower ignition och är en stor metall klump med några sladdar till dom 2 tändspolarna. vart kan jag hitta en ny sådan? eller kan det funka med en liknande från en annan motor etc? Kan slänga upp en bild på den imorgon om det skulle behövas!? Kompisen som ska sälja den säger att han prov mätt och grejat och VET att det är den det är fel på. Den tänder tydligen inte på ena cylinderna eller nått men det funkar om man kopplar om det mellan tändspolarna bara att inte båda cylindrarna går samtidigt tror jag han sa.

Tacksam för hjälp :D och jag är ledsen om jag är otydlig eller nått men som sagt jag är helt ny på detta med båtar och moterer i allmänhet.

Mvh Niklas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej

köp en likadan reserdelsmotor på tex blocket dom kostar ju knappt nått

gittan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rackarns otur. Slängde en sådan motor. Har du tur kan du säkert få tag på en gratis någonstans...

Anledningen till att den motorn kasserades var att de drar ju mer soppa än vad avbetalningen på en splirrans ny motor kostar bensin ;)

På en Ockelbo B16 gick det ca 2.2 l /nm

Lycka till!

Bamyl

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en magnapower box till 45-55Hp liggandes kan ev. sälja den. Annars går det att beställa pirat boxar (CDI electronics)från USA .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...