Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
zacko

Hög Tomgång efter körning

Rekommendera Poster

Tjena!

Har lite problem med min mercruiser 3.0 lx, när man startar den går den fint på tomgången, men när man kört ett tag och lägger in friläge höjer tomgången upp sig en del, ett par gånger har den försökt baktända när man slår av tänningen, va kan detta tänkas vara? 

Har justerat tomgången men utan resultat

Tacksam för svar//johan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har samma problem fast tomgången går ner , hör av mig när jag hittat nån lösning.

 

Nu är mitt löst, var en otät förgasarfotspackning..... bytte den och nu går hon bättre än någonsin. Men på ditt problem skulle jag nog tro som han innan, växelwire som är fel eller att acc-pumpen sitter tokigt och inte släpper tillbaka spjället fullt. Skit i spåret eller så...

 

 



Senast ändrad av MariahRich | 23 juli 2009 | 10:36

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du kollat på förgasaren att spjället går tebaks 100% när du drar av gasen? Kärvande/feljusterade kablar kan vara problemet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går de att lossa luftfiltret när motorn är igång och kolla spjället? Menar du att gas viren kan vara feljusterad eller vilken kabel?

Vet att jag var på blandnings kruven på förgasaren  innan ja såg tomgångsskruven, försökte ställa tillbaka den till samma läge men den kanske hamnat fel. Du vet inte hur den ska stå i normal läge?

Tack som 17 för svaren, ska kika i helgen // mvh johan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sry, menade givetvis växelwiren och inte någon kabelSkäms

Visst det e bara att lossa luftfiltret och starta upp.

E det så att växelwiren är feljusterad eller kärvar så kan det va så att spjället inte går tilbaka ordentligt.

Blandings skruven ska skruvas ut ca 2 varv från sin inersta läge, sedan finjusterar du med motorn på tomgång, du ska hitta läget som motorn får det högsta varvet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...