Gå till innehåll
onsdag 20 november 2024
Racercalle

Drivaxel Alpha one Gen1

Rekommendera Poster

Fick lite haveri på övre delen av Alpha one drevet. Hade ett extra drev som jag tänkte ta överdelen ifrån. Det visade sig att den ena (äldre) drivaxeln hade en oring monterad precis under splinesen som ska in i övre växelhuset.

Någon som vet om man kan para ihop dessa ändå?

Båda är Alpha one Gen 1 förståss!

Orginaldrevet(med oring) är från 89 det andra är ett ersättningsdrev(utan oring) som är ca 4 år gammalt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inget problem. O-ringen är borttagen på senare gen I och på ersättnings dreven och allt passar ändå. Nu har jag tänkt som att du menar axeln som kommer upp från underhuset genom impellerhuset och ska in i överhusets underdel. I så fall är det bara att montera ihop det hela.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Micke!

Då ska jag se om jag får ihop det innan beckfilmen börjar.

Hoppas det går bättre med mer olja i husen. Vet du vad totala oljemängden i övre nedre hus skall vara?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Enligt de flesta böcker så går det åt strax under litern men det brukar gå i uppåt 1,3 liter är min erfarenhet. Men man pumpar ju nerifrån tills det rinner ut genom övre pluggen så det blir ju s.a.s rätt av sej själv. Men 1.5 liter, eller 2 en liters flaskor bör man ha tillgång till när man gör jobbet..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...