RobertN 0 Postad 5 Juli , 2009 Har nyligen fått hem en selco med en mercury 350 motor som jag tror är en 62:a. 2t, 4cyl. Motorn har stått utomhus utan kåpa i ca 2 år. Vad är det jag bör tänka på innan jag försöker starta denna? Byta växelhusolja ska göras imorgon. Men vad behövs tänkas på mer? Motorn funkade när båten ställdes av Trode absolut inte jag skulle gå något som helst liv i den, men har iaf kollat så att det finns gnista och det fanns! Tändkablarna är riktigt slitna, var får jag tag i sådana som passar? /Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 25 Juli , 2009 Impellerbyte absolut. Är det avgasutblås genom propellern, isåfall lite lättare byta impellern. Kanske bensinpumpsmembran. Kolla bensinslangarna-förgasarna/läckage, har en tendens att spricka (slangarna). Pumpa blåsan och se om den håller trycket. Tändkablar finns på bensinstationer eller båttillbehörs affärer. Det finns hur mycket som helst att kolla, men man vill ju bara ut och åka. :-) Själv håller jag på med en -61 350 som inte vill tända Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser