johnnyr 0 Postad 5 Juli , 2009 Hej alla där ute! Jag skulle vilja ha lite hjälp om vad min båt uppskattningsvis kan vara värd på ett ungefär. Jag tänker sälja min båt, en Joda Tur 24 med doghouse påbyggnad. Kappellet är kass så det har regnat in i båten och trädurken har slått sig lite., sen finns det lite småfix att göra som lackering och målning, kanske sy lite ny klädsel till dynor. Kyl och gasolkök är utslitet till max. Tanke på att det regnat in i båten så verkar det som fukt gjort att kablar ärgat till elsystemet vilket bör bytas ut. Motorn går som en klocka, givetvis måste filter remmar och dylikt göras som vanlig service. Det medföljer en bromsad boggi trailer dock inte registrerad. Vad på ett ungefär kan man begära för detta utan att vara orimlig, är tacksam för fröslag då jag har svårt att uppskatta detta. Mvh Johnny. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 6 Juli , 2009 Årsmodell på båt och motor? Hur många hk på motorn? Diesel? Sjövattenkyld eller sötvattenkyld? Dokumenterat regelbunden service på motorn av verkstad med kvitton? Bilder...? Har den varit sjösatt i år och föregående år(i pluralis)? Har du själv byggt på en doghouse? Om ja, då kan det nog sänka värdet rejält för hembyggda grejer brukar inte vara så populärt. Låter inte så bra de du beskriver så vänta dig inga fantasisummor. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skrutten 0 Postad 6 Juli , 2009 Runt 50000 kan väl vara rimligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gittan 0 Postad 6 Juli , 2009 Skicka nåra bilder till mig det kan vara av intresse gittan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser