Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
okelbo

B20 dörvid pådrag.

Rekommendera Poster

Ang 130AQ B20 motor .Mitt problem är när jag ökar gaspådraget dör motorn ,men den dör ej när jag gasar väldigt sakta.När motorn ej är igång så ser jag att det kommer en stråle ur acceleartionsmunstyckena.Startar jag motorn så skvätter det väldigt lite ur munstyckena,jag trodde att bensinpumpen gav för lite så jag har bytat denna men det blev ej bättre.Finns det någon som varit ute för detta.Tacksam för tips.Hälsningar B

Senast ändrad av okelbo | 05 juli 2009 | 19:40

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det låter verkligen som ett tändningsproblem, alt. så kan det vara förgasarna som ger för snål/fet blandning. Har du rätt tändstift i? Testa ett snäpp mjukare?

/Bamyl

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du skriver inte vilka förgasare du har? mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan hända men den har gått bra med dessa tändstift innan.

Bertil

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag tackar för tipset. Jag är inte så hemma i förgasar teknik men är det ventilerna som sitter i flottörhuset? Jag ska titta på det men lite kymigt om båda skulle läga av samtidigt.Provar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har /haft samma problem.inte säker på vilken fugge jag har.

felen jag hitta var bakventil som sitter mellan flotörhus och accpump kulan hade fastnat,tror att förgasaren inte får någon soppa sitter oxå ett filter där. hällde i lite redlineoile sör att göra rent och smörja.

problemet jag har nu är svårt att få motorn att gå på varv mellen 400-2000 obelastad.petar på gasen så hoppar den upp till 2000.

Senast ändrad av Br0m | 03 augusti 2009 | 23:45

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...