Mankan72 0 Postad 5 Juli , 2009 Hallå! Har problem med kylningen på min motor. Kommer ingen stråle och den blir varm efter några minuters körning och börjar låta illa. Jag har bytt impellern och den gamla såg jätte bra ut. Kollade insuget för vattnet och allt var rent och fint. Finns det något termostat på motorn som kan spöka? Eller vad kan det annars vara?? Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 5 Juli , 2009 http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=4&pCode=C0059490&path=YAM~A0000002~M0002172~M0002179~C0059490&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=YAM&eCatSupFldr=supplier-110-050-YAM Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 5 Juli , 2009 nr 16 har du thermostaten du kan prova o ta bort den,fast jag tror att det är topplocket som är sönderfrätt vanligt fel på dessa modeller ,då går kompressionen ut i kylsystemet så det blir mottryck kylvattnet orkar ej cirkulera,eller så är toppackningen kass. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sccarber 0 Postad 7 Juli , 2009 Borde han inte ha vatten på stiften då? Tips jag fick till min 30 hk, var att plocka bort motorblocket, där såg man ju hur kylkanalerna upp till motorn ser ut, om de är igensatta. Vid byte av impeller så måste ju röret från riggen få kontakt med röret upp till motorn, på min satt en gummipackning som jag gissar måste sluta tätt? Borde väl kunna kolla så det kommer upp vatten genom att koppla en trädgårdsslang på röret som går upp i riggen och se om det sprutar ut där det skall, alternativt om termostathuset är lossat, så ska väl vattnet komma där? Känns farligt att testa att leta stråle med motorn igång...kan väl snabbt sabba topplocket. Du satte inte impellern upp och ner? Finns ett styrspår som skall passa på axeln. Packningen till impellerpumpen? Vridit in impellern åt fel håll? Senast ändrad av sccarber | 07 juli 2009 | 09:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EliasJ 0 Postad 7 Juli , 2009 Kolla topplocks-packingen Hade det felet på min 30hk -86. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser