Gå till innehåll
lördag 22 februari 2025
matte69

någon med erfarenhet av biltemas bensintank (23l)

Rekommendera Poster

vet att det pratas mycket om att biltemas saker inte e av högsta kvalite men jag tänkte ev. köpa en bensintank på 23L, så mycket fel kan det väl ändå inte vara på en sådan... eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst urban-medin

Har ingen erfarenhet av den, men dunkar som man handlar så bör man iaf kolla upp att det sitter en packning i locket. Fast det har hänt mig även då jag har handlat dunk på macken att det inte funnits.
Så handlar ni en dunk, kolla att packningen finns även i locket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Menar du en lösdunk eller en som kopplas till motorn?? Köpte en lösdunk på 10L(svart) på Biltema och en mycket dyrare i en båttillbehörs butik och Biltemas är mycket bättre underligt nog.. kastade bort den dyra dunken för att gängorna gav efter och läckte bensin.. Köpte en till svart dunk från biltema och båda är alldeles utmärkta.. Lätta att koppla, töms snabbt och inte en droppe läcker ut, och billiga..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst urban-medin

Det är antagligen mig du svarar. Ja det är den 10 l svarta jag menar. Min är också kanon, men när jag köpte den så fick jag ta en packning från en annan. Stackars nästa Skrattande

Men den får väl göra samma sak Flört
Kompisens läckte som ett såll, men den gör inte det nu sedan han fixat en packning.
Packningen ska sitta i locket, så att det inte händer en olycka i bilen till båten.

Annars så hör jag till dem som har tur med B-T produkter, har nästan alltid fått bra saker där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, svarade på alla inlägg, min erfarenhet. BT har mycket bra och endel dåliga saker, men dom blir bättre helatiden. Har inte ens kollat om det är nån packning, men funkar bra..

För några år sen så köpte jag en vattenslang där, bara skräp, smältes sönder när den låg i solen några timmar.. Bilvårdsprodukterna rekommenderar jag inte heller, utom HT schampoo i 4L dunkar, funkar bra på det mesta också för båten..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag använde 2 st i min förra båt och hadde inga problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har precis två såna i min båt, inga som helst problem.

/NP

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pratar vi svart reservdunk så har jag dock goda erfarenheter. Har tre stycken som från början var på 18 liter men som efter att ha stått i solen med bensin i rymmer ledigt 20 liter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Menar du deras tank man fäster slangen på så är den värdelös. Åtminstone den jag köpte för några år sen till en Suzuki 40 hkr. Av någon anledning så fungerade inte luftningen, så motorn dog, inte heller höll de plastkopplingar i tanken tätt. Men det kanske blivit bättre! vill minnas att sugslangen som gick ner i tanken var en hård plastslang som väl satt sådär. Jag köpte även till en tankmätare, den fungerade aldrig.

Men reservdunkarna är helt okey.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För ca. fem år sedan hade jag två sådana till min båt. De läckte ganska rejält vid slanganslutningen (alla delar köpta på BT).

Det var innan jag tog mitt miljöansvar (4t) så det resulterade i äcklig oljeblandad bensin överallt i båten/bilen. Var ungefär då jag slutade handla hos dem, köpte nästan allt där innan.

Inbyggd reservtank kändes även irriterande - bättre med en separat dunk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har en 29 l som res,tank och har sett att dom säljer samma mod

i båtägarnas/sea&sea katalogerna men har dock inte använt den än

ska anv den tills jag install min fasta tank

så får väl se var det är för nåt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...