Farligapiraten 0 Postad 4 Juli , 2009 Finns det nån här inne som har erfarenhet av Yamarin 5220 eller 53br. Går i tankarna till att köpa just en sån model. Vilken motor storlek är att rekomendera? Finns det nogåt att tänka på vad gäller just den modelen. Är det värt att lägga dom där extra 10000 tals kr som det kostar att få en 53br? Tacksam för så mycket information som bara går att få om just den modelen. Henrik. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 5 Juli , 2009 Hej, Jag har en 5220 med en 90Hk på.Om man har 90 2-takt eller 100 4-takt spelar nog inte så stor roll tror jag. Skillnaden på 5220 å 53 är väl att du får en liten badbrygga på 53. Vad jag vet så är det den enda skillnaden. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
swede21 0 Postad 5 Juli , 2009 Hej! Såvitt jag vet har 53 kapellgarage (vet inte om de sista 5220 har det) och dessutom antar jag att den oftast kommer med Yamahas insprutade fyrtaktare i stället för de tidigare förgasarmodellerna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 5 Juli , 2009 Det stämmer,min är en 05 å har inget kapell garage,sen så kom jag på en grej till,den har en plexi dörr mellan pullpittarna isället för det gråa galon skynket. /jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 5 Juli , 2009 Hej, Det var 2006 som 53 BR kom och en hel del förbättringar: * Kapellgarage (värt en hel del enl min åsikt). * Plexidörr mellan pulpeterna. * Större och högre vindruta. * Möjlighet till vattenskidstång (passar troligen 5220 också). * Möjlighet till LAN instrument om man har Yamaha F80-F100 för dessa motorer fick EFI och LAN kompatibilitet det året. * Nya dynor. * Lite ny utformning av pulpeterna. * Handskfack på babords pulpet. * Ny instrumentpanel. * Badplattformar ömse sidor motorbrunnen. Om skrovet ändrats på 53BR jämfört med 5220 vet jag inte men i Yamarinbroschyren 2006 står det Skrovets form grundar sig på den populära 5220-modellen... Till 2007 års säsong fanns som extra tillbehör solbädd med skiva. 2008 är s k offshorestolar med uppfällbar knädyna så man kan ståköra standard (innan dess var det lite billigare plaststolar). Till 2008 års säsong blev även hydralstyrning standard liksom lågfriktions-teflonkablar till gas-/växelreglaget, ny ratt, LAN instrument standard, förstärkt handskfack och ny design/färg på dynorna. Vad som kan vara nytt till 2009 års säsong vet jag inte. Se mer här, lite broschyrmaterial, körfakta mm: http://www.algonet.se/~boem/Yamarin/Yamarin_5220_53BR.pdf /Bo Senast ändrad av bossee | 05 juli 2009 | 12:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Farligapiraten 0 Postad 5 Juli , 2009 Tack för alla svar. Inser att det är bara att hitta en så ny 53BR som det går. Det har ju blivit en massa förbättringar med årena. Bara frågan hur mycket man har råd med . Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser