Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
Spigg

Yamaha 225

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en yamaha 225 -90 V6 utombordare som stannar på tomgång och när jag kör på låg varv och gasar på stannar den också. Men när jag använder elchoken när den håller på att stanna går den. På höga varv går den bra. Problemet började denna vecka för dess gick motorn perfekt. Några ideer? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkar få för lite bränsle, igensatt filter kanske ??

Mvh Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det låter som skräp i förgasarna. Ta isär och gör rent alla kanaler och munstycken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som redan sagt får den för lite bränsle på ngn/några cylinder/cylindrar, du kan testa att pumpa på blåsan när den trasslar, gör det skillnad?

Sätt bränsleslangen direkt på förgasarna istället för till pumpen på motorn och pumpa, gör det skillnad?

Kolla över tankanslutningar, blåsa, vatten i soppan?

Öppna dränerskruvarna längst ner på flottörhusen och pumpa, det skall rinna/forsa ut soppa när du pumpar, så kan du spola flottörhusen. Kan hjälpa..

Fungerar inte det är det nog bara riva ner förgasarna och blåsa rent samtliga munstycken.

Kör inte omkring för mkt om motorn går magert, det kan bli mkt dyrt....oljan finns i bränslet.

Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Tack för tipsen.

Jag rengjorde förgasarna och efter det gick den perfekt. Tre av sex tomgångsmunstyck var igensatta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...