Eddie_i_gbg 0 Postad 22 Juli , 2004 Hej alla vänliga själar ( hoppas jag i alla fall ) Jag funderar på o köpa denna båt är det någon som har någon erfarenhet av den? Kanske tipps på bättre båt i samma prisklass ? Är det någon som vet om det går o få tag i prisstatistik på motorbåtar? eller någon som vet vad denna båt ligger i pris? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eddie_i_gbg 0 Postad 22 Juli , 2004 Hummn vore glad om någon vill yttra sig ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 7 Mars , 2005 Jag har ingen direkt erfarenhet av denna båt då jag aldrig ägt en, men som en gammal båträv kan jag nog säga att nimbus är bra köp. Nimbus 26 har ju funnits väldigt länge och den prisbilden jag sett är ganska bred. En tidig 70-talare med en Md 21.a går ju få lös för ca 150 000 kr, medan en 78-80 års modell kan lgga på mellan 190-230 000 kr. Runt slutet av 70.början av 80 talet fick båten aluminiumramar runt rutorna. Dessa brukar ligga lite högre i pris. Mycket beror också på motorn. De äldre hade ofta Md 21, på ca 63 hk vilket är ganska klent på båten. En del hade Md 32 vilket var lite bättre, och 80 talet blev det kanske tamd motorer. Md 21.an är lite seg, båten marschar väl ca 8-9 knop. Hur som haver är Nimbus 26 ett tryggt och bra båtval. Pengarna tillbaka och mycket för slantarna. Alternativet är väl Maxim 26, Orrskär 27, Bonum 25 etc. Dessa ligger dock oftast 200 000 . Köp Nimbusen, jag tror du blir nöjd.- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 7 Mars , 2005 Vi har två vänner som köpte en Nimbus 26 från -78 i våras. De är mycket nöjda med sin båt, trots MD 21:an. Men visst, skrovet är ju byggt för högre farter, upp mot 15-16 knop lär den gå behagligt med en starkare motor. I farter upp mot 20 knop och över lär den vara slingrig sägs det. Har ingen egen erfarenhet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser