Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
janneostling

Hyr INTE katamaran av Kavas Yachting!!!

Rekommendera Poster

Efter att i år igen hyrt katamaran i Grekland så är det läge för en uppdatering av tråden.

I år utgick vi från Kos och VILKEN SANSLÖS SKILLNAD det var. Marinan på Kos fungerade perfekt! Trevlig och tjänstvillig personal, snabb hantering, precis som man vill att det ska vara. Det kändes faktiskt konstigt hur enkelt och bra allt fungerade. När vi fått båten nästan på nolltid och fått en bra genomgång av den så sitter vi där och undrar när det ska börja strula men det gjorde det alltså inte. Allt fungerade perfekt! Även återlämningen av båten var hur enkel och smidig som helst.

Min slutsats är att våra problem alltså helt berodde på en viss grek som jag hoppas slippa se resten av livet...

Vår svenska agent som vi alltså använt för tredje gången (varma rekommendationer!) gav oss ett bra pris samt bra service och de lovade oss att det skulle fungera annorlunda på Kos och det gjorde det verkligen.

Så hyr gärna katamaran i Grekland men var beredd på en intressant upplevelse om du hämtar ut båten i Alimos. Det kan helt klart bli bra i slutänden även därifrån vilket vi alltså upplevt två gånger men det är inte en rolig start på semestern att behöva ha såna problem och diskussioner för att få det man redan betalt en hel del pengar för...

/janoz

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Denna tråd bevisar bara det som många redan känner till. Se upp vid alla affärer. Du kan bli lurad.

Bilskojjare, Båtskojare, Hästskojare osv.

Det finns alltid ärliga och oärliga människor oavsett etnisk bakgrund.

::Harry::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oärliga människor ja, i Göteborg kan vi i dagens G-P läsa om den fullständigt måttlöse storbedragaren Stefan Allbäck och hans byggfirma. Jag känner honom som en storskojare sedan 80-talet då han byggde om mina föräldrars hus så illa att försäkringsbolaget fick göra om allt bara dryga året senare.

Kavas låter ju som en skolpojke jämfört med Allbäck! Så Janoz, glöm inte Allbäck när du tänker på Kavas! smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...