Gå till innehåll
söndag 12 januari 2025
Grossis

Innertak skräpar

Rekommendera Poster

Hallå. Köpte en Ryds Camping -73 med en Johnson 50 -86 i våras. Den funkar bra och i helgen var vi ute på vår första övernattning med två barn. Ett problem vi upptäckte var att innertaket som verkar sprutat med nån filtnåls-variant skräpar nåt fruktansvärt, vår lille 2-åring som inte kan ha fingrarna i styr tyckte det var väldigt kul att ppilla på och då snöar det ned massor av små stickor, millimeter långa gröna strån som fastnade överallt.

Är det någon som vet hur jag kan fixa detta problem, hela insidan av överbyggnaden är täckt med dessa strån, kan jag måla över, limma dit något??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man kan måla, men då får man ett sandpapper-tak.
Du kan inte limma något över, inget fäster.
Prova att dammsuga hårt?
Annars är det väl bort med det gamla, dit med matta som gäller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gjorde så här, se länken.

http://lulealv.se/batar/vikingII_rep.html

Det som inte står är att jag först dränkte in taket med olja typ träolja för terrasser. Detta för att mätta luddet och att det inte skulle 'damma' så mycket.

Tillägg: (kunde inte svara på ditt meddelande Grossis)

Det ända jag gjorde innan var att dammsuga taket och väggarna så bra det gick. Jag har målat allt brunt som jag kommer åt. Den andra färgen som sitter på 'plasten' lät jag vara. Jag har ingen ide om den mjuka greppkanten men jag har samma problem.

//opto

Senast ändrad av opto | 09 juli 2009 | 17:36

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken bra hemsida opto! Där kan jag få mycket tips om Ryds Camping. Skriv gärna om hur det gick med fönsterbytet. Innertaket funderar vi på att åtgärda också, mycket bra tips från din sida!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...