erikarts 0 Postad 1 Juli , 2009 Jag har stött på problem med plottern efter att ha försökt uppgradera mjukvaran. Nu får jag gps module not responding när jag startar upp plottern, LMS-330C med LGC-2000. Jag uppgraderade först antennen vilket strulade en del och sedan plottern. Någon som har något tips? Kan det råka sammanfalla med att kontakterna glappar? Jag har försökt hitta gamla versionen av mjukvaran för att testa om det fungerar med den men tyvärr inte hittat någon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jiha 0 Postad 1 Juli , 2009 När jag hade problem med module not responding på min Lowrance, var det för att antennen inte var korrekt jordad. // Jiha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
erikarts 0 Postad 24 November , 2009 lite sent svar men fungerade din tidigare och slutade att fungera eller var det direkt efter installation? Jag har äntligen monterat av antennen efter upptagning så nu tänkte jag skicka in den till lowrance. Är det värt det eller ska man satsa på en modernare plotter med inbyggd antenn? Någon som har likadan eller liknande plotter som kan ge ett omdöme? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sethakan 0 Postad 24 November , 2009 Exakt samma sak hände mig också vid uppdateringen, dock visade det sig att jag tagit bort en liten kontakt som sitter på kablarna från gpsen, alltså en kabelkoppling utan kabel. Den var visst viktig:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
giovanni 0 Postad 30 Maj , 2010 Hej! Jag har fått ett liknande problem idag när jag sjösatte. Jag har en Lowrance 5200c med LGC-2000. Det är tydligen viktigt att den jordas rätt med biledaren till antennen ansluten till jord. Det missade jag när jag monterade den första gången inför förra sommaren men gjorde om och rätt så funkade den klockrent. Nu verkar samma problem uppstå igen fast ingenting är rört eller ändrat under vintern. Har någon varit med om detta eller kanske har en lösning på problemet? Mycket tacksam för svar. /Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
spirou011 0 Postad 30 Juni , 2010 Hej. Ett liknande problem med min LMS-330C. Monterade bort den nu i vintras (ej antennen) för att få plats med en radio på instrumentpanelen. Ekolodet helt ok, gps module not responding. Har det dykt upp någon ny lösning? //Håkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 30 Juni , 2010 Har just övertagit en Lowrance LCX112 från en kollega, samma GPS som ni har... Har även uppdaterat programvaran. Och sedan så kopplade jag upp det hela hemma för att se om det funkade. Det gjorde det... Har läst manualen ganska noggrant och ser inget om att det ska jordas någonstans. Men det är kanske olika produkter. Å andra sidan drivs min GPS med NMEA vilket gör att om NMEA inte är strömförsörjd separat så kommer det inga data. Tror ev. på något sådant än mystiska jordfel ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser