volvo-penta 0 Postad 30 Juni , 2009 Hej. Mitt problem är att jag får för hög motortemp. Jag har inte hunnit kolla så mycket än men jag har bytt impeller utan resultat. Jag har inte kollat termostaten än, men det verkar konstigt för avgasslangen mellan avgaskröken och det andra röret blir väldigt varmt vilket det inte borde bli eller? för vattnet går väl genom kröken även om termostaten skulle vara trasig. Motorn är en sjövattenkyld B20 med 200 drev. Jag vore tacksam om ni kan komma med lite tips vad det kan varaför fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bloaja 0 Postad 3 Augusti , 2009 Jag har haft problem med igensatta kanaler i limpan som gjorde att flödet blev för litet, jag såg det tydligast på att trycket blev för högt och kopplingarna började läcka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 4 Augusti , 2009 Kan vara en igensatt limpa - byt limpa och knä. Även om det kan vara ett annat problem så är det bra att byta limpan innan den rostar sönder och ger vatten i någon cylinder och ev allvarliga motorskador. Om termostaten inte öppnar så går allt kylvatten ut till limpan (och inte ner i motorn), så det ska inte ge en varm limpa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser