Gå till innehåll
fredag 27 december 2024
CalleN

Billigaste båtklubben/organisation?

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har min försäkring i Svenska sjö, nu har jag köpt en lite mindre båt och ska gå ur min nuvarande båtklubb. Svenska sjö kräver att man är med i en båtklubb för att få teckna försäkring.

Någon som vet en båtklubb/organisation som har billig årsavgift? Gärna under 400:-/år som Svenska kryssarklubben tar. Det spelar ingen roll var i landet klubben finns eftersom jag bara vill vara vilande medlem.

Tack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst urban-medin

Det finns ju andra F-bolag! Själv har jag T-H och de kräver inget samt att de är billiga i mitt tycke. Iofs så spelar ju storleken på självrisken en roll också Flört . Sedan är man där, automatiskt med i sjöassistans. Ingår som sagt i försäkringen.
Betalar 1200 / år och kan ligga i hela året om jag vill. Båtens värde = 90 000:- och självrisken är på 2 000:-. Inte så tokigt, men det finns kanske bättre och försäkringen är kanske annorlunda om man har utombordare osv.

Båtklubb att vara medlem i bara, kan inte kosta ens 400. Tror inte vi tar det i Stora Vika, men osagt är bäst. Kolla vilken båtklubb som helst i närheten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack, finns det något ännu billigare eller någon klubb i Sthlm med klubbholme för samma penning?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag betalar 1736 :- per år hos länsförsäkringar (utan båtklubb trots att jag är med i kryssarklubben).

Helförsäkring 300 000, självrisk 3000.
Gäller i vattnet året runt.

Båten var tidigare försäkrad just i Svenska Sjö av förre ägaren, men det var både dyrare och försäkringen gällde inte i vattnet året om...så jag bytade.

Nu har ju jag en *stor* och långsam båt med inombordare (se bild till vänster), liten och/eller snabb (utombordare) vet jag inte vad kostar.

Senast ändrad av Gunnar_ | 30 juni 2009 | 20:06

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...