Rogga 0 Postad 30 Juni , 2009 Hej! Vad använder ni för att göra ren skärmen på plottern utan att förstöra reflexskyddet som sitter på när man köpt den? Mvh. Rogga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stallis71 0 Postad 30 Juni , 2009 Jag har kört med samma som jag gör rent dataskärmen med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rogga 0 Postad 30 Juni , 2009 Så här står det i manualen: Enhetens lins är täckt med ett särskilt reflexfritt skikt som är känsligt för hudfett, vax och skurmedel. Rengöringsmedel som innehåller ammoniak, alkohol, slipmedel eller fettlösande rengöringsmedel skadar anti reflexskiktet. Det är viktigt att rengöra linsen med ett rengörningsmedel anpassat för glasögon( som är specifecerat som säkert för reflexfria skikt. Dataskärms rengöring låter inte helt rätt alltså, får nog kolla hos optikern om inte nån har något annat bra tips. Mvh.Rogga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stallis71 0 Postad 30 Juni , 2009 De som jag har heter screen clene och skall inte sabba nåt vad jag vet.. (köpt dem speciellt för att de inte skall sabba ytan på tex plasma skärmar mm) saxat från deras sida: Moist anti-static cleaning wipes for monitors, laptops and anti-glare filters Non-smear, no drying time required Non-flammable and alcohol free Safe to use on all coated glass including TFT and LCD and on polarising filters, as well as mirrors, lenses, OHPs, microfilm and microfiche readers Finns både i tub och som 2 pack med en torr trasa.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser