Gå till innehåll
måndag 13 januari 2025
Summertime

Hej på Er.......

Rekommendera Poster

Är färsking här på detta utmärkta forum. Har en 24 fots DC som jag ej lyckats identifiera..... Någon som har nå't förslag på vad detta kan vara? MVH Kent

post-4261-1394234285,5156_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Berra

Påminner om en gammal Draco? :shock:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Summertime / Kent

Tjena Berra och tack för visat intresse... Jo, den påminner om en Draco 2000, men inte..... Har lyckats komma så långt som att det kan vara ett Ancas Queen / Fjord 24-fots skrov men sedan...???? Fanns dessa att köpa som halvfabrikat ? Annars är det en härlig båt med gott om plats.........

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Skepparn

Jo, visst påminner den mycket om Ancas Queen 24 , som faktiskt fanns i en DC-version. Överbyggnaden stämmer dock inte helt. Men skrovet byggdes av flera olika tillverkare i omgångar så det är möjligt att överbyggnadens utseende varierat. Så vitt jag kommer ihåg har formarna funnits hos först Ancas, därefter Selco, Fjord och Scand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Skeppar'n å tack för svar. Nu börjar det likna något. Försökte att identifiera båten förra året oxå, bl.a genom att maila bild till Scand och Windy Boats i Norge, men din info är mest givande hittills. Har du mer info ? T.ex. bild på Ancas Queen 24 DC, var man ev. kan finna nå't tillverkningsnummer eller liknande.... Skulle vara guld värt att åtminstone få reda på vilket fabrikat det är..... I och för sig är det väl bara att åka och se glad ut men är man en nyfiken envis j-l så är det svårt att ge sig..... ;-) Tack igen ..... Kent

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste berätta... Satt nattvakt i vår båthamn härom kvällen. Där fanns en hel del gamla båttidningar, bl. a. BåtNytt från 1967. Där fanns en annons från en firma i GBG som sålde Ancas Queen, 24 och 30 fots skrov som halvfabrikat........ Intressant.... Kanske man äger en unik skapelse då........ Skulle vara roligt att höra om någon annan har något liknande....???? MVH Kent

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst magnus

Hej Kent! Jag vet ej om du har löst dina funderingar på båten men här får du lite bilder på ANCAS QUEEN DC 24. Jag tror att det kan vara norska MAREX som ligger bakom din skapelse.Mvh Magnus

post-0-1394234294,0288_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Magnus ! Intressant...... Har du en AQ DC 24 själv ? Du skriver bilder... Har du fler så får du gärna maila dem till mig, km.olsson@spray.se. På bilden du bifogat ser jag direkt att det inte ser lika ut. Mina ruffdörrar går utåt och jag har en mahognylucka på ovansidan. Kan ta bilder på min båt om du är intresserad av att se hur den ser ut. Tack för visat intresse och hör gärna av dig mer..... MVH Kent

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst mala

Överbyggnaden ser ut som marex, men skrovet? Har för mig att marex skrov var klinkbyggt Har du jätte spisen i ? den ligger ju så gött i vattnet ! :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Christofer Olsson

Vet ej om du har fått löst gåtan om din båt? Men den liknar en svullen kopia av min tycker jag om du kollar på rutan och skovet. Min är en Coronado 20DC. Mvh Christofer

post-0-1394234348,6378_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...