ghty66 0 Postad 29 Juni , 2009 Har en bayliner 2552 -91 och när jag försöker tanka fylls den efter ca 10 liter och det rinner bensn utanför. Det går sen att åka en stund innan den lägger av. Är det nån som vet vad felet kan vara och om det är något som går att fixa till själv? /Jenny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mutto 0 Postad 29 Juni , 2009 Hej! Spontant låter det som vakuum men jag är rätt ny på båtar så jag försöker hjälpa till så gott jag kan. Men på en vanlig flyttbar tank måste det finnas en luftskruv på tanken så bensinpumpen lättare kan dra bensin, jag antar att det finns nåt liknande på en så stor båt som er och då antar jag att den är igentäppt. Det finns säkert någon här som vet var de sitter. Mvh Senast ändrad av Mutto | 29 juni 2009 | 22:54 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan65 0 Postad 30 Juni , 2009 Kolla att avluftningen från tanken fungerar som den ska. Det kan sitta ett tunt metallnät i avluftningsnippeln som är igensatt. Vad visar tankmätaren? Hur mycket soppa har du i tanken? /Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser