LrNo 0 Postad 29 Juni , 2009 Hej i värmen, Jag har en MD6A i min Möre vilken propeller har jag inte kontrollerat. Kan ligga på ca 5 knop för behaglig drift drar jag på upp till 6 knop känns det som båten skakar sönder. Vad har ni andra för maskiner i era Möre. Mvh Lars Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 30 Juni , 2009 Jag har en Yanmar YSE12, altså 12 hk och det är ungefär samma upplevelse som du har. Nu får jag väl inte ut alla 12Hk p g a miljödiesel, kompressionförsluster sedan 75 o s v. Däremot tycker jag det är ganska roligt att det går fortare att segla än att gå med motor =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonnywid 0 Postad 2 Juli , 2009 Hej! Jag har en Yanmar 2 och har lite vibrationer vid 6 knop men det går fint i 5,5 men jag undrar om inte den optimala farten för motor drift av Möre 30 är dessa 5 knop jag tycker den käns som att den glider lättast då. Jodå det är roligare att segla fortar än vad motorn ger... Mvh Jonny Senast ändrad av jonnywid | 02 juli 2009 | 07:59 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser