Eber 0 Postad 29 Juni , 2009 Hej, har en swemax 750 med en Volvo Penta 151c. Drevet låser inte utan far upp när man backar. Har känt på låsarmen och den fjädrar tillbaks när man trycker in den. Kan nån ge något tips om fel eller åtgärder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larban 68 Postad 25 Juli , 2009 Hej, Jag har haft samma problem. Felet sitter i backhakarna, de är förmodligen slitna. Besvärligt att fixa när båten ligger i vattnet. Jag spärrade mitt drev en sommar med långa slanklämmor runt mekanismen, och fixade sedan backhakarna när båten på hösten låg på land. Jag svetsade på en loppa på backhakarna och slipade till dom istället för att köpa nya för ca 2200 kr. Dessutom böt jag samtliga fjädrar, funkar nu perfekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mahaffa 1 Postad 25 Juli , 2009 Kontrollera justeringen enligt instruktionen jag skickade in i ett tidigare inlägg. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=179599 Om du har bytt anoden på skölden kan du även kontrollera att den inte sitter felvänd vilket medför att backhakarna inte krokar i. /Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eber 0 Postad 31 Juli , 2009 Tack för tipsen!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser