Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
Bumpas

Mariner motor med varningssignaler?

Rekommendera Poster

Hej!

Någon kanske kan mera om vad de olika signalerna exakt betyder när man startar en Mariner 60HK fyrtaktare (2004)?

När man vrider på tändningen så ljuder först en lite längre signal (3s kanske) som är till för att se till att hornet fungerar, men om jag förstått allting korrekt så ska allting sedan vara tyst. Nu är det så att min motor ger 6 st signaler till innan den blir tyst, dvs allting verkar ok. Eftersom jag precis köpt båten så vet jag inte med säkerhet om det är normalt beteende eller inte.

Jag har försökt se i manualen om vad detta kan vara, men den beskriver bara en situation där signalerna fortsätter, då ska en ÅF titta igenom motorn. Jag pratade med en serviceanläggning och de hade bara som förslag att kolla oljenivån. Den är bra, oljan är bara körd i 90 distans, och nivåerna är bra.

Vad tror ni om detta, är det något som jag ska oroa mig för och be en serviceanläggning titta på, eller ska jag fortsätta köra? Jag kan ju tillägga att motorn startat och går bra förövrigt.

Tack!

Björn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkligen ingen som har mera information om detta? Tror ni att jag kan titta lite på hur Mercury motorerna gör, för de är väl i princip samma motor?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...