Gå till innehåll
onsdag 25 september 2024
chabby

Gammal Cresent motor går ej rent

Rekommendera Poster

Halå har köpt mej en liten roddbåt med en  gammal cresent 5hk snurra var ute idag en längre tur och fiska lite när man kör sakta så dör den nästan om man inte sitter och gasar till lite då och då så den ska hålla varvtalen upp

Och i slutet så dog den hela tiden och kom då på  att det gick bra att köra om man pumpa lite på soppa slangspumpen Precis innan den dog varför blir det såhär? Läste lite om smuts i förgasaren och dålig soppa pump men det finns väll knattast tillbehör kvar till denna gammel motor? //Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

skulle tro att det är pumpmembranet som är kasst i bensinpumpen,du säger att den går när du pumpar i bensinblåsan,så det skulle jag tippa på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okey Pumpmembran finns det att få tag på till sånna här gammla motorer det e en sån modell man får vända på snurran för att kunna backa Inget friläge finns...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har du puls slang från vevhuset fungerar det utmärkt med en universal till snöskoter finns nya för en par hundralappar

alt om du har en skruvad pump mot anslutningen får du göra en liten adapter så du får pulsen på en slangnippel....  eller gänga in en slangnippel i hålet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej jag har nästan exakt samma problem har det löst sig för dig ? Fast för mig så sprutar det utbensin i bränslekopplingen men då går den och sen får man göra samma sak igen. är det någon som vet vart man kan köpa menbran till dessa motorer och vart sitter den ?

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...