Benni 0 Postad 27 Juni , 2009 Hej Jag behöver byta lister runt alla fönster på min Saga 27 från 1975. Var hittar jag en leverantör i området runt Göteborg/Halland? Tacksam för tips! Mvh Benni Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ruffa 0 Postad 6 Juli , 2009 Hej håller på att byta glaslister på våran saga 27 -76 Det går bra med en list som är 4-6 mm,6 mm mot glaset. Finns hos flera båttillbehörsbutiker,bl a Sea Sea som har butik i Västra frölunda art nr 5804 MVh Ruffan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Benni 0 Postad 8 Juli , 2009 Hej Tack för tipset. Jag kollar med seasea God fortsättning på en underbar sommar! mvh Benni Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ruffa 0 Postad 13 Juli , 2009 Hej igen Vore kul och höra hur du lyckas med att byta lister på din saga. Vi har haft ett helsike,trodde först att det skulle va hur enkelt som helst. Tipset blev av en glasmästare,som sa att man tätar oppifrån under listen med början en bit ifrån mitten och avslutar på samma sätt en bit ifrån så det blir nånslags luftspalt emellan, sen gör man lika underifån på samma sätt,och vi tror vi har lyckats. ett jäkla kletgöra är det men lycka till och hoppas du lyckas bättre. Vh ruffan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Slurpen 0 Postad 13 Juli , 2009 Hej.Snacka med Calle på Hönö Båtvindrutor,en kanonkille som fixar det mesta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser