Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
Augustsailer

Uppfunnigt miljövänligaste motorn i historien!

Rekommendera Poster

Tack till att du lägger ned din själ i att forska.

Det är bl.a. tack vare sådanna som du som vi har nått den utveckling vi har nu

yesyesyes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är en väldig skillnad på verkningsgrad när man talar om värmeenergi jämfört med mekanisk energi. Det är nog svårt att få ett fordon att röra på sig enbart med hjälp av värmeenergi.

August,

Om du lyckas med detta är jag den första att ställa mig upp och ge dig ovationer! Kör hårt och var beredd på att du kommer få viga ditt liv åt att skydda din produkt. Det är många uppfinnare som blivit totalt överkörda av överväldigande marknadskrafter och därigenom förlorat väldigt mycket. Håkan Lanz är väl den mest kända svensken i sammanhanget.

Det ska bli väldigt intressant att se alla siffror för denna motor när du känner att du är redo att redovisa dem.

Mvh
Fred

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är precis sånna här kommentarer som får mig att fortsätta! Folk som tror på en ger en mer styrka än man tror, jag har redan vigt mer än 8 år åt denna uppfinning och jag har aldrig känt mig mer säker på den.

Många kan komma med negativa saker men faktum är att, Den fungerar, kraftig nog att driva fordon, bränsle med kostnad av 50% av bensin/diesel priserna, 0%koldioxid 0% kolmonoxid och 0 % andra ruggiga saker. Endast ren och fin kväve lämnar denna motor efter sig. Jag vill verkligen berätta hur systemet fungerar men kan tyvärr inte göra det än. Hoppas ni förstår det.

Vet att jag sagt det förut men i sommar kommer det hända saker, håll ögonen öppna!

/August

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men 500% är ännu mindre i närheten av 100%. :P

En värmepump som har 500% verkningsgrad som genererar t.ex. 10kW och drar 2kW el har ju genererat 5 ggr mer värme än man stoppat in elenergi, men den har ju också tagit 8kW energi någon annanstans ifrån (med den avgörande skillnaden att den energin inte kostar något).
Fast ska man vara riktigt pedant och petnoga kan man ju påstå att en bensinmotor har 100% verkningsgrad, så länge man kan hävda att de 30 procenten värme var meningen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej alla glada! Det här med att bygga den här motorn börjar bli dyrt, Både med att starta ett AB och bygga motorn och montera den i en båt. Därför letar jag nu investerare. Om det är någon som skulle kunna tänka sig investera maila mig till af-construction@hotmail.com Så går vi genom hur vi löser allt. //August

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska man vara petnoga handlar det mera om 70% värme i en bensinare och 60% värme i en diesel. Riktigt stora katedraldieslar som används i fartyg förlorar bara 45-50% i värme :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja men tänk på att dem varvar ca 100rpm som max också :) fodren hinner inte bli så varma! 

//A

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag förstår inte riktigt hur dina kW / M / rpm data längre upp i tråden hänger samman.

3,3 kW vid 120 rpm borde bli ca 262 Nm. Hur kan du få det till 72?

/Zwen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du skall hitta investerare måste du ha patentsituationen klar, kunna beskriva konkret hur din motor fungerar, presentera testdata från provkörningar, visa en plan över hur du tänker dig framtida utvecklingsarbete etc. Borde vara omöjligt att få någon att riskera sina slantar på något du påstår vara en epokgörande uppfinning. Av vad du skrivit hittills finns starka skäl för skepsis mot ditt koncept. Denna misstro är förhoppningsvis obefogad, men vill du få någon att investera måste du nog bevisa det.

Mvh/Sea Maniac

Senast ändrad av SeaManiac | 13 juli 2012 | 09:06

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm...har du provat att vända Dig till någon motortillverkare typ Volvo Penta?

Varning där...försäkra Dig om att skydda Din uppfinning rejält då risk finns att de annars stjäl den om det nu visar sig att den fungerar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det användbart kastar sig säkert riskkapitalister registerade i lågskatteländer över uppfinningen gärna. Om inte så är det synd att försöka lura vanliga dödliga okunniga på att satsa sina surt förvärvade sparpengar på det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vänd dig till NEVS som har köpt gamla Saabs anläggningar, finns det någon som helst substans i denna uppfinning så lär investerarna slåss om att få vara med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...