IronAnders 0 Postad 27 Juni , 2009 Har kört på Statoils tvåtaktsolja i min autolube tvåtaktare. Denna olja är gul till färgen och liknar vanlig motorolja. Kan jag slå i annan tvåtaktsolja i utombordarens oljetank. Exempelvis Valvolines tvåtaktsolja? Är den blandbar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IronAnders 0 Postad 27 Juni , 2009 Tänkte bara att eftersom statoils tvåtaktsolja är gul till färgen och lågrykande kanske den inte lirar så bra ihop med andra mer konventionella tvåtaktsoljor? Finns det risk att skiktar sig eller reagerar med andra oljor? Föregående ägare körde med denna statoilolja i motorn, så jag har fram tills nu fortsatt med detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 27 Juni , 2009 Dom flesta tvåtaktsoljor är blandbara, det brukar dessutom stå på förpackningarna om dom är det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uttern 0 Postad 28 Juni , 2009 Hej. Inga problem. Bara oljorna du blandar uppfyller specifikationen som motortillverkaren satt upp. Brukar heta NMMA TCW3..... Mvh Uttern Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser