hksen 0 Postad 27 Juni , 2009 Hej, har inhandlat en Garmin 420S från Canada. Jag har köpt G2 Vision för västkusten. Jag får ekolodet att funka hyggligt, men inte sjökortet. Jag har satt CD kortet på plats, men den enda kartan som visas är grundkartan. - Någon som har en idé om varför inte sjökortet laddas? Enheten är inköpt för ett år sen så kanske jag borde uppdatera programvaran?? Så fråga 2 då är: - Hur laddar jag in en uppdatering? Är det bara att lägga den nedladdade uppdateringen på ett CD kort och skicka in den i GPS:en? Hoppas på hjälp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stallis71 0 Postad 28 Juni , 2009 Ja, mjukvaran laddar du ner på garmin.com och mjukvaran själv kommer vilja lägga uppdateringen på ett tomt SD kort. Stoppa i kortet i gps:en och sätt på den så skall uppdateringen starta, ibland måste man välja uppdatering i nån meny i enheten. Tror att 4.40 är senaste just nu.. Att inte sjökortet laddas verkar ju inte så bra, när du sätter i sjökortet första gången och slår på enheten så skall den säga att kartan laddas. Man kan även se under information vilken karta som sitter i. Hoppas att det löser sig för dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Totto 0 Postad 28 Juni , 2009 köpte själv nyligen en 420 och kunde givetvis inte vänta tils jag var på sjön med att testa den utan roade mig med att utforska den i demoläge. när det sedan var dax att köra skarpt hade jag givetviss inte gått ur demoläge varvid grundkartan var allt som laddades. Har du gjort samma sak kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 29 Juni , 2009 Ibland så läser den inte SD-kortet. Man får trycka i och ur det flera gånger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alf_Von_Sil 2 Postad 29 Juni , 2009 Jag hade enorma problem med min GPS, det var en 520, men det är väl typ samma GPS som din fast med större skärm. G2 korten är en pinsam historia för Garmin, Jag fick byta kort 4-gånger då de tre första vara helt tomma från fabrik. När jag väl fick ett kort med kartor på så fungerade denna inte med senaste versionen som jag tror var 4.4X eller 4.5X Så jag bytte in min GPS till en med äldre system 4.3X, och då fungerade. Jag vet inte vad Garmin håller på med men de är allt annat är bra just nu. Dessutom är det fel mätvärden på G2 korten från 2009. Det finns en tråd här om detta någonstans. Där garmin återkallt korten. Sök på Garmin här på siten. Mvh Kristian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser