Mutto 0 Postad 27 Juni , 2009 Hej! Jag har en DC med soffa och soldäck/lock över motorn, kan man ljudisolera detta lock likt sånt man sätter i bildörrar eller är det att kasta pengarna i sjön? Finns det annat bra sätt att ljusidolera motorrummet på? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Augustsailer 0 Postad 27 Juni , 2009 Hej! Testa denna: http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1341&iItemId=83277 Hört att det ska funka mycket bra! Lycka till // A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mutto 0 Postad 28 Juni , 2009 Hej! Den såg ju bra ut, antar att man inte ångrar sig när man satt dit dem för då får man väl aldrig loss dem? Inte bättre att skruva dit dem? Skiljer det mycket i dämpning så den 30mm tjocka(tror ej går dit) är tre ggr bättre än 10mm? Jag tänkte först skruva dit sådana ljuddämpande takskivor de har i skolor men jag antar att denna på biltema är bättre för mitt ändamål? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndersF 1 Postad 29 Juni , 2009 Ovanstående från biltema funkar fint, jag hjälpte en kompis i vintras att ljudisolera puffen ovanför motorn i hans daycrauiser, det blev tydligen en rejäl skillnad. Ett bra tips tror jag är att vara noga med tillpassning på skivorna så att det blir täta skarvar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Augustsailer 0 Postad 29 Juni , 2009 Skruva funkar bäst. Takplattor är nog inte det bästa alternativer för motorrum, jag tror du ska använda för bästa resultat dem tjocka plattorna så du inte blir missnöjd och gjort allt arbete i onödan! //A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mutto 0 Postad 2 Juli , 2009 Hej! Idag bär det av mot biltema men är lite osäker hur jag ska pussla ihop det i motorlocket på båten. Det är juh dämpare som håller luckan och lanternhållare mm i kanterna på luckan som smiter innanför skrovkanterna. Är det meningslöst att sätta dämpning innanför dessa saker utan att få helt tätt ända ut mot skrovet, det blir juh kanske 1dm mellan paltterna och skrovet runt om i hela locket pga att dessa saker sitter där, dämpara måste juh vara kvar? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Augustsailer 0 Postad 2 Juli , 2009 Jag förstår inte riktigt hur du menar men gör så gott det kan. Tätare dämpning ger såklart bättre ljudminskningsförmåga! Jag ljudisolerade hela vårat motorrum i våran Boström 37 för några månader sedan då den hämska 105 hästars volvo dieseln lät.. hämskt. Iallafall så tog jag även sprutisolerning i skarvar och vid utgående rör och ledningar. Detta går också att köpa på biltema för under en hundring! Detta blev mycket bra! Lycka till //A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser