Dawa 0 Postad 11 Augusti , 2009 1. SHP står för Shaft HorsePower och är den kraft som propellern roterar med. Till skillnad från BHP som är Brake HorsePower som är vad motorn levererar obelastad, dvs utan generator, ev. växellåda osv. Man brukar räkna på 10-13% förlust från motorn beroende på drivlina och fordon såklart. Det låter ju rimligt att motorn skulle klara att ge 135hk obelastad och leverera ca 120 till propellern. 2. Ja jag har för mig att min visar 80 grader rakt upp och jag skulle uppskatta att den håller ca 78 grader om jag tänker på hur nålen står. Oljetrycket kollade jag på en mätare på nätet och jag tror 40 PSI är rakt upp, så vid full gas håller min ca 50-60 PSI. Vid tomgång ca 30 kanske... 3. Njaej...då kopplar du bort funktionen, men så länge spjället tätar så är ju choken på. Du måste låsa spjället i öppet läge för att ha kopplat ur den. 4. Jag kör med chokespjället öppet. (Choke=engelska för kväva)...när spjället är stängt är choken på. När spjället är öppet så kvävs inte längre motorn och choken är av. 5. Menar du den lilla plastpluggen på sidan? Sitter en på varje sida...min ena sitter lite dåligt, den andra klickar på plats bättre. Vågar inte säga hur de ska sitta... 6. Ja, allt är lackat och när det kommit lite bensin på färgen så lossnar den också... om du vill så kan du ju måla på med ny färg när du är klar. 7. Jag har inte sett någon skruv för att tömma vatten ur flottörhuset... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mutto 0 Postad 11 Augusti , 2009 Tack för svaret! Ska luftskruven vara utskruvad två varv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser