Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
malo21

vatten i oljan

Rekommendera Poster

Har en b18 som är uppborrad till b20, läckte vatten ur skvallerhålen på v-pump, böt båda packboxar samt oring, tyckte att det fick plats med en packbox til så jag satte dit en gammal,  upptäckte vatten i oljan, böt toppackningen, men nu kommer det ännu mer vatten, har jag gjort fel med packbox till v-pump?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter konstigt för att det ska inte gå montera 3 packbockar.

Har du monterat dom åt rätt håll? Mycket viktigt..

Vid byte är det också lätt att skada packboxarna vid montering om man inte

fettat in axeln till pumpen. Om man trär axel igenom packboxarna, så ska man tänka på att axeln har en skåra och den kan skada packboxarna om man inte är försiktig vid montering.

Soliga hälsningar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade just detta problem i våras. Skvallervatten och vatten i oljan. Vattnet in i motorn via vattenpumpen. Bytte packboxar med läckaget fortsatte. Jag hade missat att kolla själva glappet mellan axeln och bussningen i locket på själva pumpen. Om det är glapp där hjälper inte någon packbox. Jag köpte ny pump, kullagrad för 2000kr. Det sved men värt tryggheten. OBS. Priset på pumpen kan skijla VÄLDIGT mycket. Jag köpte och fick toppenservice av http://www.martec.se/. Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå, det får plats tre st, men jag hade satt den första åt fel håll, sen jag pratat med marinshopen så fick jag veta att det ska vara 2st och monteras med fjädersidorna ifrån varandra, jag trodde att den största anläggningsytan skulle vara mot impellersidan men det va fel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...