Stoffe79 0 Postad 26 Juni , 2009 Har en fråga här. Var ute och körde båten igår och märkte då att ena motorn blev rätt varm. Har dubbla aq171or i den. ena motorn höll sig på det gröna området på tempmätaren, lite mer åt det varma hållet, medans andra motorn närmade sig rött ganska fort om jag drar på lite över 4000 i varv! Tänkte först om det kan vara tempgivaren som visar fel, men som sagt lite jobbigt att chansa bara. Vad kan det här bero på? Det är ny impeller på den. Vad mer kan jag kolla? Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Calle-68 0 Postad 27 Juni , 2009 Hejsan! Hade samma problem förra året i min Windy 8000 med dubbla AQ171. Tog av av limpan och spolade ren den med högtryckstvätten. En hel del skit kom ur.... Efter det så är tempen perfekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stoffe79 0 Postad 28 Juni , 2009 Ok, grejen är att det är nya limpor, iof så är dom gjorda av Union motors i rostfritt så det är inte orginal. Sen är det bara ena motorn som blir lite varm, men börjar tro att det kan vara mätaren som visar lite fel också. För temp mätarna visar lite olika när motorn är helt kall också. Vart ungefär ligger din temp på mätarna när du liggar på runt 4000-4500 i varv? Mina ligger kanske 0.5 cm från rött, det kändes bara lite varmt, men det kanske är ok? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 547 Postad 28 Juni , 2009 Om du misstänker att instrumentet visar fel, är det ganska enkelt att skifta mätare och se om felet flyttas. Likadant kan man göra med givaren. Det är ännu en fördel med två motorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stoffe79 0 Postad 30 Juni , 2009 Jo jag vet det. Men det vore intressant att veta hur mycket tempen ska gå upp till, när man kör med motorn på runt 4-5000 i varv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser