Gå till innehåll
lördag 15 februari 2025
Morhua

Hjälp mig köpa första styrpulpeten!

Rekommendera Poster

Hej!

Familjen har nyligen köpt en sommarstuga vid Grisslehamn. Det är dags att köpa familjens första båt. Vi tänkte oss en lättskött båt som 4 pers kan åka bekvämt i för ungefär 30 000. Vi ska bara åka på utflyckter och fiska. Ska man ha plast eller alu?

Hitta en Sun buster på blocket som verka fin. Dimensionerna är 3,90x1,60 och vikten 175 kg. Har en motor på 30 hk. Är det en bra båt? Är den för klen för att man ska kunna åka omkring utan bekymmer?

tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror jag testa en sån för många år sedan. Enligt mig rena katastrofbåten. För liten och tror den var flatbottnad. Den slog enormt hårt i vattnet och förde ett herrans liv. Skar ej alls vågorna utan slamrade uppe på vågorna, hemsk. Tror det bättre med en vanlig mer traditionell (vbottnad) båtmodell för de pengarna.

Typ en sån här eller liknande skulle jag rekomendera, går nog mycket finare i vattnet

http://www.blocket.se/varmland/Uttern_4501__93_Evinrude_40hk__93_22307194.htm?ca=9&w=3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dock var elektriska tilten (och el-trimmen?) ur funktion på den båten i annonsen vilket inte är bra. Kan vara enkelt att laga men kan även bli dyrt beroende på orsaken.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...