Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
tobiasA

ocean race

Rekommendera Poster

Hej, idag var det väääldigt trångt runt kanholmsfjärden pga ocean race, tror aldrig jag sett så många båtar =P man fick ligga i en 5 knop eftersom alla båtar drog upp ett rejält våghav=) men kul att se att så många tar sig ut på sjön!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara instämma! Det var kav lugnt när vi la ut från Nämdö. När vi närmade oss Stavsnäs var det ganska höga vågor från alla håll. Väl framme på kanholmsfjärden var hela horisonten vit av alla båtar. Jag har aldrig sett så många båtar och fick hålla full koncentration under tiden vi tittade på händelsen och samtidigt hålla avstånd till alla andra båtar.

Mäktigt, häftigt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som planerat att se starten från sandhamn på torsdag? Lär antagligen bli en hel del båtar då med!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jepp, jag ska dit om vädret tillåter, jag missade racet vid Karnan så jag hoppas verkligen kunna vara där .... måste bara uppleva att se så många båtar (över 1000 st sas på TV) på en & samma gång ... vi ses kanske där ... Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo att se så många båtar på samma plats är inte varje dag man gör! vädret borde vara med oss, skulle vara bra väder veckan ut! själv utgår jag från vindö , själv då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1000 måste vara en grov underskattning. Jag tror att vi mötte betydligt fler än så bara på vägen från Åkersberga via Lindalssundet till Kanan. Och det var inte ens hälften så många som verkade vara på plats på fjärden... :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag kommer från Lännerstasundet i 30 knop, borde inte ta mer än drygt en timme till Sandhamn får väl guppa omkring ett tag och bli sjösjuk för att senare ta mig in till Värsan för en öl, jäger och en bit mat .... mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe, lär väl ta ca 20-30 minuter för mig att ta mej till sandhamn i runt 25 knop march =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...