Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
stefan70

Baystar Compact hydraulisk styrning

Rekommendera Poster

tjenare

Har köpt Baystar  hydraulisk styrning  HK4645 till min båt (uttern 560) motor suzuki 50 hk 4takt

Har stött på ett problem under montering utav cylinder vid motorn.

enligt ritning , samtal och de fakta som comstedt visar på hemsida så ska det passa

vilket det gör men problemet är att det går inte att tilta motorn cylindern tar i motorfästen

Om så kallade cylinderlänkarna (dom som sitter i styrröret och som håller cylindern) hade varit typ lite längre utåt så var problemet löst om du förstår hur jag menar det kan väl inte vara så att man ska gå lös med en kapmaskin på motorfästena för att få plats

någon som känner igen det här och har tips så är jag tacksam för svar

mvh

stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Låter nästan som att din motorbrunn är för grund för att montera hydraulstyrning? Jag har själv en RYDS 568 där är det rejält med plats utrymme även att tilta motorn. Det kanske finns specialfästen montera när det tar i som i ditt fall. Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har dusatt fästet ovanpå styrfästet? har du gjort det så skalldet funka mvh tutte

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kanske kan prova med distansbrickor mellan cylinder och styrfäste.

Jag har en Yamaha 50, där behövdes en monteringssats, dock var den brickan för tjock.

Tog en lite tunnare, då gick cylindern fri från klackarna.

//Micke.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tjenare har testat alla varianter men den kan bara sitta på ett sätt på den här motorn tjurhorna är helt enkelt för korta för att fästa den på ovansidan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

så jag fick hitta på en egen lösning köpte ett par beg tjurhorn ifrån båtsystem ett LS system kolla länk så är deras horn lite längre för 350 köpte 2st platt järn syrafast rostritt och fick en till  att svetsa och borra och göra ett nytt spår för låsbrickan som sitter innan muttern

http://www.batsystem.se/databas/images_and_pdf/catalogue_pdf/LS2005.pdf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...