czappa 0 Postad 20 Juni , 2009 Varningssignalen tjuter kontinueligt på vår motor. Kan det vara någon form av generalfel? Instruktionsboken beskriver kontinueligt signal som överhettad motor. Men den står på land och har inte varit igång på 3år så överhettad är den inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 20 Juni , 2009 prova o koppla ur kabeln som sitter i överkant på cylinderlocket brun tror jag den är Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hamnkapten 0 Postad 20 Juni , 2009 Hello. Prova om du kan koppla ur tempgivaren för att kolla om den tystnar. Tystnar den då kan det vara ide att mäta givaren med en ohm-mätare. Tjuter den fortfarande med en urkopplad givare kanske det är kortslutning i kabelhärvan. Är det separatoljesmörjning på den motorn kanske det behöver fyllas på med tvåtaktsolja. Jag hade en mercury 30 och den tjöt om det blev lite olja i tanken. Hoppas det löser sig. MVH Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hamnkapten 0 Postad 20 Juni , 2009 Ursäkta. Wanmar hann före. Det tar tid för mig att skriva. MVH Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vkusten 0 Postad 20 Juni , 2009 jag skulle tippa på den separata oljetanken. Testa och fyll upp med en flaska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
czappa 0 Postad 20 Juni , 2009 Hmm.. kan ju vara tanken. Den är full med ny olja. Men enligt min manual så ska ju den signalera i intervall när oljan är slut. Kanske har jag fel. Har för övrigt kollat tempgivaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 20 Juni , 2009 eller falskvarning från vro pumpen vanligt med de första pumparna med 3st kablar, de senare med 4st kablar skulle eliminera falskvarning.Du kan ju även testa o koppla ur pumpen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
czappa 0 Postad 21 Juni , 2009 Har nu testat med att sära på kontaktstycket till vro pumpen (4 kablar) men det tjuter son f*n än. Kopplade bort de två kablarna som kommer från tanken med oförändrad resultat. Har någon fler tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 21 Juni , 2009 Har du kopplat ur tempgivaren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 22 Juni , 2009 då har du något fel på någon kabel i reglage boxen eller kabelhärvan kolla i reglage boxen så inte någon el kabel ligger i klämm till hornet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Augustsailer 0 Postad 22 Juni , 2009 dra ur kontakten till sirenen som varnar så slipper du garanterat ljudet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
czappa 0 Postad 23 Juni , 2009 Jo, den tanken har slagit mig men nog sjutton borde väl systemet gå att få till att funka. Har läst både ros och ris om vro systemet. Men vill ge det en chans. Tror jag får köra av med båten till en reparatör som får kolla igenom det men jag är rädd att det kommer att kosta hela sjösättnings kostnaden lite till. Det är därför jag har vänt mig hit för att fiska lite goda råd innan man sätter ekonomin i rullning, för alla vi vet ju vad det innebär att göra en felsökning i kostnad hos en reparatör. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Augustsailer 0 Postad 23 Juni , 2009 Har du kollat så inte flotören i oljetanken inte fastnat eller om den är trasig. Det hände på min 125:a och det löste problemet //A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
czappa 0 Postad 5 Juli , 2009 Det var fel på allt, även reglageboxen. Nu är det fixat! När allt var klart så gjordes det en provstart som bekräftade en havererad kolv och cylinder. Måste borras om. Kul är det då inte för någon sjösättning lär det inte bli under sommaren, kanske rent ut av inte denna säsong. Tack ska ni ha alla som gav mig tips & råd under vägen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser