Stoffe79 0 Postad 19 Juni , 2009 Hur brukar ni göra? förra ägaren hade bottenmålat hela underdelen av drevet som ligger i vattnet. Men jag har nu tagit bort den gammla bottenfärgen och lagt på primer och ny färg. Bör jag bottenmåla den delen av drevet eller hur gör ni? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dracula 0 Postad 20 Juni , 2009 Nej, man brukar inte bottenmåla drevet, spraya med drevlack bara, den har väl lite beväxningshämmande ämnen i sig, sen brukar jag vid tillfälle svampa/borsta av drevet i et ett par gånger under säsongen. Till hösten är det oftast ändå rätt mycket beväxning o havtulpaner på ändå och då blir det rengöring/slipning/lackning igen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 20 Juni , 2009 Jag har en gång grundat drevet med primer och sedan sprutar jag på VC Propodrev (Inget Eco-tjafs, förstås). Behövs bara ett tunt skikt varje år. Spolar naturligtvis rent med högtrycksspruta efter upptagning varje höst. Aldrig några problem med beväxning. Gäller förstås att inte måla över anoderna. Mvh/Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 20 Juni , 2009 Min erfarenhet att det som växer på drevet är lätt att skura bort med en borste under säsongen. Har haft omålat och kört med svabben men kör numera målat eftersom tidigare ägare gjort det vägvalet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser