coke 2 Postad 19 Juni , 2009 Har kopplingsproblem med min Eberspächer värmare! Det är så att föregående ägare har klippt av kabeln som går från värmaren till manöverenheten och nu vet jag inte hur jag ska kunna koppla ihop den! Skulle behöva hjälp med hur den kontakten skall kopplas! Hanen som kommer ifrån värmaren finns kvar men inte motsatta honan på den kabel som går till manöverenheten och problemet är att det sitter 6 kablar i hanen men bara 5 kablar på den som skall gå till panelen plus att det inte är samma färger? Nån som vet hur det skall kopplas eller kanske har en bild på kontaktstycket som visar hur de skall sitta? Tacksam för hjälp/Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anyone 0 Postad 19 Juni , 2009 Behöver hjälp jag med.... //Anyone Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coke 2 Postad 19 Juni , 2009 Med samma sak eller nå annat? MVH/ANdreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 Juni , 2009 Googlade på kopplingschema Ebersprächer och hittade massor av pdf-filer, hoppas detta kan hjälpa dig. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 19 Juni , 2009 Där finns dussintals Eberspächervärmare i olika utföranden och olika årsmodeller. Det hade nog hjälpt om du berättar vad det är för någon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coke 2 Postad 19 Juni , 2009 Har kollat på elschemat men ser inte riktigt hur det skall kopplas! Har iaf kommit fram till att det bara är 5 av 6 kablar som kommer från värmaren som skall gå vidare till termostaten och att det är den bruna kabeln från värmaren som inte skall kopplas vidare! Kabeln sitter kvar i termostaten men frågan är vilken kabel som skall gå vart till kontekten vid värmaren som har 6 kablar! Inte lätt och veta när det inte är sammafärger? MVH/Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 19 Juni , 2009 Absolut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coke 2 Postad 19 Juni , 2009 Har nu provat med en termostat från en annan värmare och då hoppade min värmare igångmen den gick bara en stund och rök som f_n sen dog den och nu när jag försöker starta den så klickar det bara till 2 gånger i relät sen händer inge mer! Har kollat överhettningsknappen men den verkar inte ha löst ut så vad kan felet ligga? Nån som vet eller har nå ideer????? MVH/Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coke 2 Postad 20 Juni , 2009 Nån som vet hur man mäter säkringen som sitter i reläboxen? Det verkar inte vara en vanlig säkring som man kan mäta på samma sätt som en vanlig säkring (med hjälp av pipfunktionen på en multimeter)? Funderar på om det kan vara den som har gått sönder då det bara klickar till i reläboxen och inget mer händer vare sig säkringen sitteri eller inte? Har även mätit strömmen till glödstiftet och där kommer det fram 11 volt när det klickar till i relät! MVH/Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser