Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
Tuka

Snabbt svar ang Vro

Rekommendera Poster

Tjena. Har läst igenom alla trådar på Evinrude och johnson, men har en fråga.

Har en Johnson 50 -94 och ska koppla ur den separata oljeblandningen. Är helt med om att man ska  plocka bort  tanken och plugga vropumpen. Men min fråga är?? Ska man koppla ur hela kontaktstycket till vropumpen eller bara klippa den bruna kabeln som det står här på forumet??

Snälla endast seriösa svar //Mvh calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

du kopplar bort hela kontakstycket mvh tutte

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena. Tack för snabbt svar. Men om jag kopplar ur hela kontaktstycket, larmar den då om den skulle gå varm?? Eller styr den bara vro enheten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena. Nu är den bortkopplad. Går otroligt mycket bättre, den måste ha fått riktigt fett med olja tidigare. Ryker gör den inte heller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena.

På land gick den bra med spolmunstycket. Sjösatte den för 2timmar sedan, gick inte så bra. den stannar på låga varv, och när man startar den så måste jag ha nästan full gas. När den sedan går så funkar den om man gasar och släpper gasen hela tiden, annars hörs bara ett kraftigt insugsljud. Hjälp vad kan det vara???? Gjorde komptest och det var perfekt. När jag kopplade ur vropumpen så tog ja isär kontaktstycket och pluggade oljeslangen vid inkommande till motorn. Gjorde jag något fel? När jag äntligen kom till bryggan så rök den kraftigt(blått) men det är ju bara 2% olja i bensinen. >Tacksam för svar ännu en gång.// Mvh calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur länge körde du den på land (med spolmunstycke) efter att du kopplat om allt? Hur länge provkörde du sen i vattnet innan problemen uppstod?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På land i ca 10minuter, i vattnet 5minuter. Visade sig att stiften var vitgeggiga, luktar tragig ttopplockspackning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...