Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
Propellern

Bota stinkande lukt i båten.

Rekommendera Poster

Hej på er.

Jag har drabbats av stinkande lukt i båten.

har sökt överallt i båten runt septitanken men har ej hittat något fel, varken på tank eller anslutningar men det luktar skit ändå.

det visade sig att det var avluftningen på batteripacket som orskade stanken, ventilationsslangen hade glidit isär och när vi laddade batterina så kom stanken. svårt att koppla denna tillfällighet. något att tänka på.

mvh

uffe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte fråga om det bara luktade när du var i båten ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har aldrig under hela mitt 53:åriga liv upplevt någon som helst lukt (stank) från batterier vid laddning.

Ventilationsslang ? Vart går den ??

Du har nog ett annat problem egentligen..

Senast ändrad av Gunnar_ | 18 juni 2009 | 19:22

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste bara säga efter ett litet skratt,vilket lågvatten till svar?

Jag kunde känna samma stank i min dator när

jag klickade på din sjöbod!!!

GLAD midsommar i 12 sekundmeter och regn (som vanligt)

350MAG !!!!!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du sån lukt så kan nog batterierna vara överladdade och kanske slut om du har otur.

Hände mig med en elcykel som jag glömt laddningen på någr veckor. Laddaren fortsatte att ladda på. Den hade nog gått sönder och batteriet fick för hög spänning.

Lukten påminde om skitdoft (svavelväte i båda fallen) så jag trodde det var nåt fel på avloppet i källaren men det var alltså elcykelns 3X12V batterier som blivit sönderladdade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Också varit med om det... Då hade min laddregulator gått sönder. 2 batterier åt pipan.  Luktade skit. Vad som även var mindra bra, var att den där lukten innhöll en jäkla massa frätande syra. Så någon månad senare upptäckte jag att det jag inte gjort rent, var sönderfrätt lite här och var. Men inte plastdetaljerna. Torka rent NOGA, först med blöt trasa, men sedan med torr trasa också. Tänk också på att kläderna du har på dig lätt fräter sönder. Allt under förutsättning att det verkligen var batterisyra som luktade hos dig också.

Senast ändrad av Reine | 18 juni 2009 | 20:33

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...