Gå till innehåll
tisdag 11 februari 2025
Coffeman

Iphone GPS

Rekommendera Poster

Hej!

Är det någon som har provat Sjökort för nedladdning i iPhone  med programvaran iNavX och som varit ute på sjön och testat?

Undrar om dessa är bra, skulle vara sjukt smidigt i så fall att ha allt i en mobiltelefon, inga andra extra onödiga prylar att släpa på (bli bestulna på) och som dessutom får plats i fickan!

Senast ändrad av Coffeman | 17 juni 2009 | 18:57

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Hej!

Ja jag har provat dom sista veckorna och det fungerar OK men inte helt.

Uppdateringen kunde varit snabbare/tätare och ibland så är positionen inte fullt korrekt trots godkänd fix och man kan vara på land och åka enligt GPS trots att man är ca 75-100 meter från närmaste land. Men när den är nogrann så är det verkligt bra

Sökte upp ett grund öster om Tjockö ute i havssvalget med hjälp av den och när Iphonen visade att vi var rätt över grundet så var båten faktiskt fysiskt rätt över grundet, så den kan om den vill.

Dock så följer den med någorlunda och jag använder den mer som ett papperssjökort men där man slipper bläddra, den visar ju hela tiden omgivningen man är i. Men att helt lita på den gör jag inte (skall man ju inte med någon plotter men här bör man vara extra försiktig!

Men det var värt pengarna tycker i alla fall jag:

Mvh Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...