Gäst moderator Postad 16 Juni , 2009 En riktigt trevlig Midsommar önskar vi på Maringuiden alla forumanvändare. Hoppas att vädrets makter är med oss alla båt-tokiga, att sillen och tillbehören är välpaketerade och att helgen flyter på utan missöden, olyckor och andra tråkigheter. OBS Glöm inte flytvästen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst urban-medin Postad 17 Juni , 2009 Tackar. Ja groggen lär bli väl utspädd även denna midsommar, den tredje på raken i regn! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bellaragazza 0 Postad 17 Juni , 2009 Önskar också alla en trevlig midsommar i mitt 200:de inlägg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salstad 1 Postad 17 Juni , 2009 Trevlig Midsommar alla !! från en värmlands regninga skogar.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 17 Juni , 2009 Tackar! Tänkte faktiskt vara anti och INTE åka båt på midsommar. Det blir ganska fullt överallt i alla vikar tycker jag. Men söndag blir det lunch o titta på stora båtar på Kanholmsfjärden! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobiasA 0 Postad 17 Juni , 2009 Man tackar! Glad midsommar alla! hoppas man slipper regnet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yama60 1 Postad 18 Juni , 2009 Tack å bock! Glad midsommar allehopa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 18 Juni , 2009 Nu är det torsdag morgon. Ikväll är det race till båten för att äntligen få höra midsommarsmattret mot kapelltaket. Ha de så bra, gör inget jag inte skulle göra/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrFxcoupe 0 Postad 18 Juni , 2009 Det samma på er alla. Ha en riktigt skön och fin midsommar. Även om nu vädret inte ser ut att vilja visa sig på sitt bästa här i sundsvalls trakten. :-/ .P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 18 Juni , 2009 Midsommar? Hade man ingen almanacka så skulle det lika gärna kunna vara nyår. Gott nytt på er Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 18 Juni , 2009 Lika trevlig midsommar tillbaka till Mod... och till alla Er andra oxå, naturligtvis... Ingen båthelg, drar dock till svärföräldrarnas sommarställe vid Brofjorden... kanske suger så mycket i tarmen att jag lånar deras båt och dra ut en svängom... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brodur 0 Postad 18 Juni , 2009 Jaa! Ha en härlig Midsommar allesamman! Själv ämnar jag nog mig ut på böljan den blå. Regnar det i Örebro så brukar det vara sol en bit ut på Hjälmaren. Slår sällan fel. Har att göra med meterologi, tror jag. Någon som vet mer om det här, säkert?! Så om det regnar på land så ge er av ut i alla fall. Chansen att det är bra väder till sjöss är stor. Men det är klart; jag har ju möjlighet att krypa in omgiven av aluminium och värme i fall det skulle slå fel. ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 18 Juni , 2009 Hjälmaren? Är inte det en översvämmad åker? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 18 Juni , 2009 Ogenomtänkt snabbskriven förklaring på varför solen skiner på sjön... Fint väder på sjön blir det oftast om molnen på land är av Cumulus-typ, d v s stackmoln. Vid vissa vädertyper kan dessa flaka ut sig och bilda en ganska så trist tät molnmatta uppe i skyn. detta beror olika temperaturväxlingar uppe i atmosfären (Inversion) som hindrar luften från att stiga över en viss nivå. När solen värmer marken stiger det upp en luftmassa som segelflygarna älskar att åka runt runt runt i, termik, vilket inte händer över vattnet, därav blir det inte så mycket moln. Koster har flest soltimmar per år i Sverige. Står man i Strömstad och tittar upp på den molniga himmlen är det alltid klart över Koster. Kan inte tolka detta på annat sätt än att man skall vara på sjön, alltid. Trevlig midsommar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 18 Juni , 2009 Önskar alla en trevlig midsommar trots trista väderprognoser, kanske blir lite båtåka framåt söndagen här på västkusten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lil-Bossan 0 Postad 18 Juni , 2009 Jag önskar alla en trevlig midsommar. Ta det försiktigt med alkohol och båtkörningen. Vi kanske ses ute på det blå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brodur 0 Postad 18 Juni , 2009 Inte där jag åker, Terra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser