Fnubb 0 Postad 16 Juni , 2009 Hej, har precis bytt powerpack på min johnson 70 hk och har fortfarande ingen gnista. Det är bra motstånd på statorspolen. Men det är lägre än vad det ska vara på triggerkablarna,(11 ohm typiskt nu). Samtidigt så laddar powerpacket ut all ström i jorden, det borde väl antyda att det inte får nån signal från triggern till powerpacket? Är det klockrent så att det är fel på triggern då? Tacksam för hjälp med felsökning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 16 Juni , 2009 560ohm ska du ha på matarspolen stift a-b,sensorspole så ska det vara 17ohm mella a-d sedan mellan b-d o c-d uttagen ,för jordningsprov högohm skalan svart kabel på mätaren till jord på motorn o röd mätarkabel till utag a-b-c-d . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 16 Juni , 2009 du har väl kopplat bort svart-gul kabel = kortslutningskretsen på powerpack? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fnubb 0 Postad 16 Juni , 2009 Alltså, jag tror att jag har kopplar bort korslutningskabeln. Det är väl den som sitter bakom cdi, fastskruvad bakom den? Vet inte vilken den svartgula är iofs, för jag ser ingen svartgul i närheten av powerpacket. Sitter den i samma som kommer från statorn, det kommer ju tre där? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 16 Juni , 2009 den kommer inte från statorn men den sitter i samma kontakt den med 3st stift där har du brun/gul,brun,o svart/gul kortslutning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fnubb 0 Postad 16 Juni , 2009 Tack, nu hittade jag den med. På mitt nya powerpack var den klart svartgul, medan den gamla så var den svartorange. Med min tydligabrist på slutledningförmåga så lyckade jag missa det, tills nu. Föresten, jag har gnista! Tack och tack igen! Nu är det bara att felsöka varför den jordar. Finns det några typiska ställen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 17 Juni , 2009 kolla tändningslåset o fram för allt dödmansgreppet på reglageboxen att klykan verkligen trycker in kontakten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fnubb 0 Postad 8 Juli , 2009 Tack för hjälpen med detta. Det visade sig vara dödmansgreppet och en sönderärjad säkring. mvh /Joel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser