kalle-makaron 0 Postad 15 Juni , 2009 tjena alla båtpolare. har ett problem med min värmeväxlare. då båten vill gå upp i temp när vattnet börjar bli 20gr och uppåt så rev jag ner hela kylsytemet och gjorde rent. inga problem, men när jag plockade ihop vv(värmeväxlaren) så var gummipackningen helt slut så jag gick ut på marinparts för att skaffa en ny, men hittat inte min modell av vv där. den ser ut som deras på ett ungefär men expansions kärlet är en del av vv och sitte längst fram medan rens-locket sitter bak. packningen sim siiter vid locket är runt ca 4-5 cm i diameter samt två kuddar som går in i kanalerna för att inte blanda sjövatten och kylvatten. någon som vet var man får tag på en sån packning, känns lite sjukt om jag ska behöva byta hela vv pga en packning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 547 Postad 15 Juni , 2009 Det är nog en Sen-Dureväxlare du har. Säljs av SweNautic. Annars är det ganska lätt att göra en packning själv, av gummiduk. Kuddarna du nämner, finns inte där från början, utan bildas med tiden. Packningen är platt när den är ny. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalle-makaron 0 Postad 15 Juni , 2009 kuddarna sitter där från början, det finns inte en möjlighet att de kan bli 10-15mm bara genom att forma sig. men tack för tippset om vart man kanske kan få tag på dem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalle-makaron 0 Postad 15 Juni , 2009 kom på nu att jag även sett de på andra md11'or så om jag ska göra en kvalifierad gissning så är de original penta pryl men kanske ersatt av en ny modell. med 10-15mm menade jag tjockleken på kuddarna, längden är ca 10-15mm också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalle-makaron 0 Postad 16 Juni , 2009 pratade med åkerströms marin någonting i söderhamn och han hade packning! kanon nu blir det båt till midsommar ändå!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser