Base 0 Postad 15 Juni , 2009 Hej! Har problem med mitt värde på trim mätaren.. Märkte redan i höstas att värdet var lite högt...Nu visar mätaren nästan max värde, tvungen att slå av strömmen sen går det att köra några sek.. Har haft bra värde tidigare..Kan det vara mätaren eller!? Var börja felsöka och vad är det vanligaste felorsaken?? Ner går bra , det är när man hissar det inte funkar.. Tack på förhand... Senast ändrad av Base | 15 juni 2009 | 17:43 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edestig 1 Postad 15 Juni , 2009 givaren sitter i kåpan där drevet går in till motorn, det är en rak kuggarm där en rund kuggar i som ska indikera vinkeln på drevet, jag skulle först och främst kolla om allt är ok där, kan vara en skruv som är lös så att kuggarna inte ligger till på rätt sätt ...... typ ... indikerar instrumentet någon vinkel hela tiden eller är det den som är glapp? ... jag hade ett annat problem en gång där kablestammen från power trim pumpen låg emot turbon och hade smält ihop en del trådar så det blev kortis ... då hade jag motsvarande felbild som du beskriver ovan .... kan alltså vara kortis någonstans .... men börja och kolla kuggarna .... mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Base 0 Postad 16 Juni , 2009 Kollade kuggarna och inget där...Ska ut nu och kolla vidare... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser