Gå till innehåll
onsdag 22 januari 2025
Vange80

Gångvärme / defroster Ryds 23WA med Mercruiser MPI 4,3

Rekommendera Poster

Hej!

Har försökt leta runt lite här på forumet efter lite instruktioner hur man kan installera gångvärme/defroster i vår Ryds 23WA med en Mercruiser-motor (bensin). Jag hittade inte så mycket men ringde Martec här i Sthlm som hade bra saker till ett hyfsat pris. Dock är jag lite osäker på hur jag ska koppla in själva värmepaketet.

Säljaren sa att MPI-motorerna har ett extra vattenuttag för just såna här saker som sitter ovanpå termostatblocket?!, där man alltså kopplar in en slang som går till värmepaketet. Returen ska sedan ske på ett annat ställe. Är dock osäker på var.

Är det någon med likadan motor som kan beskriva lite mer var man tar ut varmvattnet och var returledningen ska tillbaka. Är relativt novis men detta känns som ett roligt projekt, speciellt efter söndagens hemfärd över Nämdöfjärden i snudd på kuling, 8 grader och spöregn. Fuktigt var ordet.

Vänliga hälsningar,

Niklas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack! Det hjälpte nog litegrann men jag känner mig fortfarande osäker på var avtappningspluggen sitter och var man enklast kopplar in returledningen in i kylsystemet igen. Någon som vet?

/Niklas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...