Sparre 5 Postad 15 Juni , 2009 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5381356.ab Väl fungerande handbroms är helt klart att rekommendera, i vart fall om man har lite tyngre båt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 15 Juni , 2009 Oj Jesses... Det hade ju kunnat ta en ände med riktigt tragisk utgång... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 15 Juni , 2009 Usch ja! Nackhåren reste sig men dom kunde lugnt lägga sig igen. Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainHowdy 1 Postad 15 Juni , 2009 Jag brukar inte vilja ha barnen i närheten av varken bil eller båt när jag sjösätter. Man vet aldrig hur klantig man kan vara. Skulle sjösätta en styrpulpet förut och hadde glömt att låsa vinschen. Båten for i jäkligt snabbt iallafall och polaren stod där med tamparna till den i handen. Och som tur var satt andra änden i båten redan. Snabbaste sjösättningen jag gjort någongång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 15 Juni , 2009 Eftersom allt gick bra så kan man nu skratta åt eländet....och förhoppningsvis lär man sig något nytt. Sen borde någon förklara för norrmännen att på sjön gäller flyttväst och inte säkerhetsbälte !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salstad 1 Postad 15 Juni , 2009 Haha den var snygg..... (Flyttväst-säkerhetsbälte) Himla tur att det gick bra, ursch och fy vad hemskt en sådan annars underbar utflykt kunde blitt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser