mattli 0 Postad 14 Juni , 2009 Hej, Funderar på att köpa en båt med Dino 24 skrov. Var ute och provkörde den i helgen, men eftersom det tyvärr inte gick någon sjö fick jag ingen uppfattning om hur den går. I de små svall vi mötte tyckte jag om något att den slog hårt. Har sett gamla texter och hört att Dino 24 ska vara en bra båt, men blev nu lite fundersam... Jag undrar om båtvikten kan förstöra goda sjöegenskaper? Det sitter en stor V8 i den här båten och den är påbyggd, så jag misstänker att den kan väga upp mot tre ton. Tacksam om någon med egna erfarenheter av Dino 24 kan tycka till! // Mattias P.S. Kör en gammal Fjordlig 17 idag och vill gärna ha en båt med ännu bättre sjöegenskaper... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainHowdy 1 Postad 15 Juni , 2009 Hej Vikt brukar väl bara göra båtar ännu tryggare i sjö. Har jag fått för mig iallafall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Man8 0 Postad 8 Augusti , 2009 Såg ditt inlägg idag Mattias. Hoppas du köpt båten, då jag själv är en mycket nöjd ägare till en Gambler 24 som jag renoverat till nyskick. Kan lova dig att båtens sjöegenskaper är helt fantatiska. Även om det blåser hårt ute på fjärdarna kan du lätt stå på ordentligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dino1 0 Postad 13 November , 2009 Håller med Man8 Har dino 24 nr 001, alltså fortfarande gambler luckan över motorn. Går ruggigt bra i grov sjö, men samtidigt lätt o fint , ligger stadigt stilla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
firefish 245 Postad 3 Juli , 2012 Hej. Jag är ny här och funderar på att köpa mig en Dino eller en Gambler. Har haft en förkärlek för den sedan jag för ett par år sedan såg en Gambler (med Cummins) glida in vid Gåshaga. Vacker båt som dessutom verkar gå fint. Jag har sökt efter information om Dino/Gambler men i princip kammat noll. Allt är av intresse, både historik, egenskaper, tekniska data (skrovform etc), allmänna intryck och liknande. Vad ska man som Dino-spekulant tänka på? Finns det några typfel? Tips, idéer och förslag mottages tacksamt. Mvh, Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser