frans73 8 Postad 14 Juni , 2009 Kom ner till min Monark 700 idag och upptäcker att jag fått in ca 20 liter regnvatten någon som har någon ide var det kommer ifrån, har kollat överallt men inte kunnat se var det kommit ifrån, misstänker skarven mellan däck o skrov? Tacksam för uppslag Mvh Fransson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joe17 0 Postad 16 Juni , 2009 Har haft samma problem med läckage av främst regnvatten mellan skarven däck/skrov på en Joe 17. Vi lokaliserade slutligen läckaget med hjälp av en vattenslang och tog sedan av gummilisten och tätade hela skarven runtom i vårt fall med epoxispackel. Efter slipning av spacklingen och återmontering av gummilisten har vi inte haft något som helst vattenläckage. Lycka till! Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 23 Juni , 2009 Tänkte jag skulle tala om vad läckan var. Jo genom röstjärnen på båda sidorna, vattnet rann på baksidan så det gick inte att se med blotta ögat men men nu är det fixat så nu är det bara att vänta på nästa regnväder för vidare felsökning misstänker även något annat ställe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dirken 0 Postad 23 Juni , 2009 Med tanke på tidigare tråd om tappad mast så kanske några undrar om läckan i din båt kan påverka infästningen av röstjärnen negativt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 23 Juni , 2009 I mitt fall tror jag inte det,har kollat upp alla tre infästningarna och dom ser bra ut även känt på skruvarna så att dom sitter rejält dragna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser